JURY KONKURSU IM. ANDRZEJA MUNKA 2016


X A W E R Y   Ż U Ł A W S K I

xawery-zulawski-fot-robert-palka
Reżyser filmowy. Absolwent reżyserii w Szkole Filmowej w Łodzi. W pełnometrażowej fabule debiutował w 2005 roku filmem „Chaos”, za który otrzymał nagrodę Festiwalu Filmowego w Gdyni – za debiut oraz Grand Prix – „Wielki Jantar” Koszalińskiego Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”. Kolejny jego film – „Wojna polsko-ruska” był dużym sukcesem artystycznym i frekwencyjnym. Film, którego scenariusz powstał na podstawie debiutanckiej powieści Doroty Masłowskiej (Paszport Polityki, nominacje do nagrody NIKE), przyniósł Xaweremu Żuławskiemu liczne nagrody, m.in. Srebrne Lwy Festiwalu Filmowego w Gdyni, Wrocławską Nagrodę Filmową w konkursie “Nowe Kino Polskie” Międzynarodowego Festiwalu Filmowego “Nowe Horyzonty” oraz Paszport “Polityki” – nagroda w kategorii: film, za “ekranizację autorską i odkrywczą, a zarazem bliską duchowi powieściowego oryginału. Za dzieło wirtuozerskie formalnie, inteligentne, zabawne i skłaniające do myślenia”.

 

R A D O S Ł A W   Ł A D C Z U K

display_rados_aw__adczuk
Autor zdjęć filmowych. Członek Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej oraz Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC). Absolwent sztuki operatorskiej w Szkole Filmowej w Łodzi. W 2005 roku wspólnie z przyjaciółmi ze Szkoły zrealizował pełnometrażowy film fabularny „Oda do radości”, w którym wykonał zdjęcia do noweli w reżyserii Macieja Migasa. Film zdobył Nagrodę Specjalną na XXX Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni. W 2006 roku „Melodramat” w reżyserii Filipa Marczewskiego ze zdjęciami Radka Ładczuka był nominowany przez Amerykańską Akademię Filmową do studenckiego Oskara w kategorii “zagraniczny film krótkometrażowy”.  W 2011 roku Radek Ładczuk otrzymał Nagrodę im. Andrzeja Munka za debiut operatorski w filmie „Sala samobójców” w reż. Jana Komasy. Za ten film otrzymał także prestiżowe nagrody na XIX Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Camerimage w Bydgoszczy w kategoriach “najlepszy debiut operatorski” oraz “najlepsze zdjęcia do filmu polskiego”. Autor zdjęć do filmów: „Jesteś bogiem” Leszka Dawida, „Dzień kobiet” Marii Sadowskiej czy zrealizowanych za granicą „Izriqaq” Rama Mari czy „Babadook” reż. Jennifer Kent.


S E B A S T I A N    B U T T N Y

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Reżyser, scenarzysta, montażysta, copywriter i fotograf. Absolwent reżyserii w Szkole Filmowej w Łodzi. Trzykrotnie otrzymał stypendium scenariuszowe na realizację projektów pełnometrażowych: „Całkowita Harmonia” (Agencja Scenariuszowa), „Pisarze” (PISF) i „Lato/89” (PISF).  Zdobywca Brązowego Dinozaura na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Krakowie za kreacyjny dokument „Cezary w miastach”.  W 2013 roku zadebiutował pełnometrażowym filmem “Heavy mental”, za który w 2014 roku otrzymał Nagrodę im. Andrzeja Munka w kategorii „Najlepsza Reżyseria”.


M I C H A Ł   S O B O C I Ń S K I

michal_sobocinski
Autor zdjęć filmowych. Absolwent sztuki operatorskiej w Szkole Filmowej w Łodzi. Autor zdjęć do filmów „Kamczatka” Jerzego Kowyni, „Warsaw by night” Natalii Korynckiej-Gruz, wspólnie z Piotrem Sobocińskim jr – do filmu „Ojciec” Artura Urbańskiego. Operator kamery w wielu filmach fabularnych, m.in. w filmach: “Miłość” w reżyserii Sławomira Fabickiego, “Drogówka” Wojciecha Smarzowskiego, “Miasto 44” Jana Komasy , “Bogowie” Łukasza Palkowskiego, „Wołyń” Wojciecha Smarzowskiego. W 2014 roku zdobył Nagrodę im. Andrzeja Munka w kategorii „Najlepsze zdjęcia” za zdjęcia do filmu „Kamczatka”.

 

K A L I N A   A L A B R U D Z I Ń S K A

kalina-alabrudzinska
Studentka reżyserii w Szkole Filmowej w Łodzi. Autorka filmów krótkometrażowych wyprodukowanych w Szkole, m.in. „Nieumiałek” (wyróżnienie Międzynarodowego Festiwalu Filmowego “Off Cinema” w Poznaniu), „Lena i ja” (wyróżnienie dla filmu fabularnego “za szaleństwo, odwagę i poczucie humoru” na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych “Młodzi i Film”), „Niestrudzeni wędrowcy” (Wyróżnienie Honorowe w Konkursie Młodego Kina Festiwalu Filmowego w Gdyni).

 

M I C H A Ł   D Y M E K

dymek
Student sztuki operatorskiej w Szkole Filmowej w Łodzi. Autor zdjęć do filmów krótkometrażowych wyprodukowanych w Szkole, m.in. „Taka nasza gra” w reżyserii Katarzyny Lesisz (Nagroda za najlepsze zdjęcia za “wrażliwą pracę kamery, która świetnie współgra z emocjonalnością bohaterów” Festiwalu „Łodzią po Wiśle”), „Adaptacja” Bartosza Kruhlika (nagroda za najlepsze zdjęcia podczas Taratsa International Film Festival), czy „Apokalipsa” Justyny Mytnik (Nagroda za najlepsze zdjęcia za “znalezienie intymnego języka filmowego wyjątkowo spójnego z historią” Festiwalu „Łodzią po Wiśle”). Operator kamery m.in. w filmach „Heavy mental” Sebastiana Buttnego i „Córki dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej.

 

Zobacz, kto oceniał filmy w poprzedniej edycji Konkursu (2014)